19 feb. 2010

Bra gensvar från sponsorerna

Boltic har under de senaste säsongerna haft en mycket lägre driftsbudget än vad som var fallet när laget spelade i elitserien. Föreningen och spelarna har anpassat sig till de nya förutsättningar som råder och det är tydligt att det går att bedriva en god verksamhet med engagerade spelare och ledare även med små medel.

Engagemang
Naturligtvis finns det en tydlig målsättning att successivt öka intäktsflödet igen för att skapa ännu bättre förutsättningar för sportslig och organisatorisk utveckling. Det är en självklarhet för att utvecklingen ska fortsätta i rätt riktning. Basen i detta arbete stavas inte pengar utan engagemang - både från spelare och övrig organisation. Det engagemanget finns tveklöst. Det har spelarna och ledarna bevisat genom sin fantastiska säsong (den nuvarande formsvackan till trots) och det har alla runtomkring laget bevisat genom ett oförtrutet arbete. Men pengar är naturligtvis också en viktig faktor oavsett i vilken serie Boltic spelar.

Målet: markant ökade sponsorintäkter
Målet inför kommande säsong är att markant öka sponsorintäkterna jämfört med säsongens siffror. Och det finns inget som egentligen talar emot att detta mål kommer att uppfyllas eftersom bearbetningen av sponsormarknaden har varit väldigt sporadisk de senaste säsongerna. Nu växlar föreningen upp och gensvaret har varit mycket positivt.


Samtliga av föreningens större sponsorer har flaggat för ett fortsatt stöd och flera nya företag har valt att hoppa på tåget. Arbetet med att teckna sponsoravtal, som bedrivs både av Boltic och av Abstergo, kommer att pågå året runt, men perioden februari-juni är extra viktig för att kunna lägga en relevant och ansvarsfull ekonomisk planering för bandysäsongen 2010/2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

='clear'/>